A szovjet ZiSz–151 típusjelű tehergépjárművet 1947–1958 között gyártották a moszkvai Sztálin (később Lihacsov) Autógyárban, s az első számú általános célú tehergépjárműnek számított a Szovjetunióban a második világháború után. 1956 után a gyár átnevezését követően ZiL néven folytatódott gyártása. A rendkívül sikeres konstrukciónak bizonyuló, háromtengelyes, összkerék-meghajtású ZiSz–151 alváz olyan, ugyancsak nagy tömegben gyártott és rendszerbe állított harcjárműveknek szolgált bázisául, mint a BM–13 rakéta-sorozatvető, vagy a BTR–152 típusú páncélozott szállító harcjármű. Az 1956. évi forradalom és szabadságharc idején mindkét fél alkalmazta a típust.
Műszaki adatok:
Hossza: 6,93 m
Szélessége: 2,32 m
Magassága: 2,31 m
Tömege: 5,59 t
Szállítható tömeg: 2,5 t
Vontatható tömeg: 3,6 t
Kezelőszemélyzet: 2 fő
Motor: 5555 cm3-es ZiSz–121 hathengeres benzinmotor
Teljesítmény: 92 LE (69 kW)
Felfüggesztés: laprugók
Üzemanyag: 2×150 l
Hatótávolság: max. 700 km
Maximális sebesség: műúton: 60 km/ó