Hol zsarnokság van, ott zsarnokság van. (Illyés Gyula)

A szovjet ZiSz–151 típusjelű tehergépjárművet 1947–1958 között gyártották a moszkvai Sztálin (később Lihacsov) Autógyárban, s az első számú általános célú tehergépjárműnek számított a Szovjetunióban a második világháború után. 1956 után a gyár átnevezését követően ZiL néven folytatódott gyártása. A rendkívül sikeres konstrukciónak bizonyuló, háromtengelyes, összkerék-meghajtású ZiSz–151 alváz olyan, ugyancsak nagy tömegben gyártott és rendszerbe állított harcjárműveknek szolgált bázisául, mint a BM–13 rakéta-sorozatvető, vagy a BTR–152 típusú páncélozott szállító harcjármű. Az 1956. évi forradalom és szabadságharc idején mindkét fél alkalmazta a típust.

 

Műszaki adatok:

Hossza: 6,93 m

Szélessége: 2,32 m

Magassága: 2,31 m

Tömege: 5,59 t

Szállítható tömeg: 2,5 t

Vontatható tömeg: 3,6 t

Kezelőszemélyzet: 2 fő

Motor: 5555 cm3-es ZiSz–121 hathengeres benzinmotor

Teljesítmény: 92 LE (69 kW)

Felfüggesztés: laprugók

Üzemanyag: 2×150 l

Hatótávolság: max. 700 km

Maximális sebesség: műúton: 60 km/ó