Mert egy nép azt mondta: „Elég volt.” (Márai Sándor)

A négykerék-meghajtású Csepel–130 típusjelű gépkocsit 1948-ban tervezték, részben az amerikai Dodge WC–51 és WC–52 típusok mintájára. A prototípusokat Győri Vagon- és Gépgyár, valamint az Ikarusz szakemberei közösen készítették el, majd a további fejlesztéseket az 1950-ben létrejött Járműfejlesztési Intézet vitte tovább. Az 1956-os forradalom és szabadságharc idején a Néphadsereg közel ezer darab Csepel–130 gépjárművel rendelkezett, többek között rajgépkocsi, híradó gépkocsi, sebesültszállító változatokban.

 

Műszaki adatok:

Hossza: 4,84 m

Szélessége: 2,15 m

Magassága: 2,17 m

Tömege: 3,5 t

Szállítható tömeg: 1,3 t

Vontatható tömeg: 1,3 t

Kezelőszemélyzet: 2 fő

Motor: 5300 cm3-es Csepel B–413 soros négyhengeres négyütemű vízhűtéses benzinmotor

Teljesítmény: 85 LE (63 kW)

Felfüggesztés: laprugók

Üzemanyag: 70 l

Hatótávolság: max. 300 km

Maximális sebesség: műúton: 78 km/ó