Hol zsarnokság van, ott zsarnokság van. (Illyés Gyula)

A Csepel Autógyárban rohamtempóban zajló tervezést és kivitelezést követően 1950. április 3-án készült el az első Csepel–350 tehergépkocsi benzines (B–350) és dízelmotoros (D–350) változatban. A koordinációban zajló kivitelezés során az elsőkerék-meghajtású Csepel–350 alkatrészeinek túlnyomó többségét a Csepel Autógyár, fülkéjét az Ikarusz, futóműveit pedig a győri MVG szállította. A típus 1958-ig maradt gyártásban. Számos kivitelben, változatos felépítményekkel készült tehergépjármű, amelyből 1956 őszén mintegy 3000 példány állt szolgálatban a Magyar Néphadseregben

 

Műszaki adatok:

Hossza: 6,7 m

Szélessége: 2,26 m

Magassága: 2,3 m

Tömege: 3,7 t

Szállítható tömeg: 3,5 t

Vontatható tömeg: 3,5 t

Kezelőszemélyzet: 2 fő

Motor: 5300 cm3-es Csepel B–413 soros négyhengeres négyütemű vízhűtéses benzinmotor

Teljesítmény: 85 LE (63 kW)

Felfüggesztés: laprugók

Üzemanyag: 70 l

Hatótávolság: max. 350 km

Maximális sebesség: műúton: 75 km/ó